КИСЕЛОТО МЛЯКО ПРЕДПАЗВА ОТ КАРИЕСИ

Е-мейл Печат ПДФ

kiselo_mlyakoРедовната консумация на кисело мляко може да намали опасността децата да развият кариеси. Това сочат данните от ново изследване на японски учени, пише британският таблоид "Дейли Мейл".

Консумацията на млечни продукти най-малко четири пъти седмично намалява шансовете тригодишните деца да развият кариеси с 22%, спрямо онези, които ядат млечни продукти по-малко от веднъж седмично. Резултатите от изследването, публикувани в зъболекарско списание, идват от японско изследване, което се основава на по-ранни изследвания, че като цяло млечните храни предпазват зъбите на децата. Но докато маслото, сиренето и млякото изглежда нямат толкова силен положителен ефект, честата консумация на кисело мляко има защитен ефект при младите деца. Засега не е ясно защо киселото мляко намалява необходимостта от посещения на зъболекарския стол. Но една от теориите е, че то съдържа протеини, които се "свързват" с повърхностностния слой на зъбите и ги предпазват срещу вредни киселинни атаки. Това означава, че калциевият фосфат, който изгражда зъбния емайл, няма да се изхаби след време. Изследването, реализирано от експерти от университетите във Фукуока и Токио, подкрепя по-ранна разработка на австралийски учени, които изложиха извадени зъби на въздействието на кисело мляко и установиха, че то ги предпазва от разпадане. /БГНЕС
Снимка: БГНЕС


 

Коментара (0)add comment

Напиши коментар
По-малък размер на прозореца | По-голям размер на прозореца

security image
Моля въведете показаните символи


busy
Последна промяна ( Понеделник, 14 Юни 2010 18:19 )  

ФИРМА "ЧЕХ - ЙОСИФ НОВОСАД"

"ТРОЙМАШ" ООД - ДРЯНОВО

banner1

АВТОМОБИЛНИ СТЪКЛА

banner1

"ЧЕХ-99"ООД-МАНДРА СОКОЛОВО

banner1

Брояч

Tyxo.bg counter